Стартира националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради - обновена на 28.01.2015 г.
Сряда, 28 Януари 2015г.
Стартира националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради, по която се осигурява 100% безвъзмездна финансова помощ за допустимите сгради.
Всички многофамилни жилищни сгради, строени по индустриален способ – едропанелно жилищно строителство, пакетно повдигани плочи и едроплощен кофраж, в които минималният брой на самостоятелните жилищни апартаменти е 36, във всички 264 общини в страната са обект на саниране по националната програма за енергийна ефективност.
Начални указания за кандидатстване по програмата:
1. УСЛОВИЯ И РЕД ЗА СЪЗДАВАНЕ И РЕГИСТРИРАНЕ НА СДРУЖЕНИЕ НА СОБСТВЕНИЦИ НА ЕТАЖНА СОБСТВЕНОСТ (ЕС)
Стъпка 1 : Свикване на учредително събрание на собствениците на етажна собственост:
Всеки собственик може да поиска свикване на учредително събрание и да предложи проект на споразумение за създаване на сдружението.
Учредителното събрание се свиква чрез покана /по образец/, която се поставя на видно и общодостъпно място на входа на сградата най-малко 7 дни преди датата на събранието, а в неотложни случаи – най – малко 24 часа преди това, и се поставя на видно място в етажната собственост, като задължително се отбелязват датата и часът върху поканата от лицата, които свикват учредителното събрание, за което се съставя протокол. В поканата се посочва дневният ред на събранието, датата, часът и мястото на провеждането му. Към нея се прилага и проект на споразумение за създаване на сдружението /по образец/.
Стъпка 2: Провеждане на учредително събрание:
Учредителното събрание се провежда, ако присъстват лично или чрез представител собственици, които представляват не по – малко от 67 на сто идеални части от общите части на етажната собственост. Собственик, който не може да участва в учредителното събрание, може писмено да упълномощи да го представлява – пълнолетен член на домакинството му, вписан в книгата на етажната собственост; друг собственик; друго лице с нотариално заверено пълномощно или адвокат с писмено пълномощно.
Учредителното събрание се председателства от собственик, избран с гласовете на повече от половината от представените идеални части от общите части. По предложение на председателстващия се избира и протоколчик.
Стъпка 3: Създаване на Сдружение на собствениците на етажна собственост:
Учредителното събрание:
- Приема решение за учредяване на сдружението - единодушно;
- Определя наименованието на сдружението единодушно, като то трябва да съдържа задължително името на населеното място, пълен административен адрес и район;
- Приема споразумение /по образец/ за създаване на сдружението с единодушие;
- Избира органи на сдружението – управителен и контролен съвет с мнозинство повече от половината от собствениците;
- Може да определи срок за съществуването на сдружението с единодушие.
Протоколът от учредителното събрание /по образец/ и приетото споразумение за създаване на сдружението се съставят в два еднообразни екземпляра и се подписват от всички членове на сдружението или от техните представители.
Стъпка 4: Регистрация на Сдружение на собствениците по чл. 29, ал. 1 от ЗУЕС:
Нормативни документи:
1. Закон за управление на етажната собственост – закон /виж тук/.
2. Наредба № РД-02-20-8 от 11.05.2012 г. за създаване и поддържане на публичен регистър на сдруженията на собствениците в сгради в режим на етажна собственост - наредба /виж тук/.
Председателят на управителния съвет (управителят) в 14-дневен срок от провеждането на учредителното събрание подава в общинска администрация Попово Заявление за вписване на сдружението в публичен регистър /по образец/.
Заявлението се подава в Центъра за административно обслужване на гражданите в административната сграда на Община Попово, ул. „Александър Стамболийски” № 1, всеки работен ден от 8.00 часа до 17.00 часа.
За регистрацията не се събират такси.
Към Заявлението се прилагат следните документи:
1. Списък на собствениците, участващи в сдружението, с трите им имена и адреса в етажната собственост;
2. Копие от Протокола на учредителното събрание /по образец/, заверено от председателя на управителния съвет (управителя);
3. Копие от приетото Споразумение /по образец/, заверено от председателя на управителния съвет (управителя);
4. Нотариално заверени образци от подписите на лицата, представляващи сдружението.
ВАЖНО! За целите на Националната програма за енергийна ефективност за многофамилни жилищни сгради е необходимо да се регистрира ЕДНО Сдружение на собствениците за цялата сграда, независимо от броя на входовете в нея. Избраният Управителен съвет /управител/ действа от името на всички собственици в сградата.
Освен в публичния регистър по чл. 44 от ЗУЕС, Сдружението на собствениците се вписва и в регистър БУЛСТАТ.
! Уведомяване за промени в обстоятелствата, вписани в регистъра:
Съгласно чл. 9 от Наредбата председателят на управителния съвет (управителят) на сдружението на собствениците подава уведомление за всяка промяна в обстоятелствата в административното бюро по местоживеене. Уведомяването се извършва в 14-дневен срок от настъпване на промяната. Към уведомлението се прилагат документи, удостоверяващи промяната.
! Уведомяване при промяна в управителния съвет на сдружението на собственици:
Съгласно чл.46б от ЗУЕС председателят на управителния съвет (управителят) на сграда или отделен вход в режим на етажна собственост подава в едномесечен срок от избирането си уведомление в административното бюро по местоживеене. Уведомлението съдържа имената, адрес и телефон на членовете на управителния съвет или на управителя и адреса на сградата в режим на етажна собственост, както и адрес за кореспонденция.
МЕТОДИЧЕСКИ УКАЗАНИЯ:
Методически указания може да изтеглите от ТУК - (версия от 28.01.2015 г.)
ПРЕДВАРИТЕЛНИ СХЕМИ на жилищните сгради в Община Попово, които отговарят на предоставените ни начални указания и могат да кандидатстват по Националната програма за енергийна ефективност за многофамилни жилищни сгради:
Русаля | Младост | Ливадите | Мара Тасева |